Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

Συνέντευξη | Γιώργος Τσαλίκης: «Αν μου γινόταν πρόταση για musical με την υπογραφή του Νίκου Μουτσινά θα το συζητούσα!»

Ο εκρηκτικός καλλιτέχνης Γιώργος Τσαλίκης που έχει μάθει να μη μασά τα λόγια του μας μίλησε για όλα… για την επιστροφή του στο Caramela, για αυτά που νιώθει όταν τον αντιγράφουν οι συνάδελφοι του αλλά και για τις τηλεοπτικές και θεατρικές προτάσεις που έχει δεχτεί!

tsalikis-interview-2016b-01

Γιώργο μου χαίρομαι πάρα πολύ που τα λέμε και πάλι, με αφορμή την επιστροφή σου μετά από δυόμιση χρόνια στο Caramela! Πως νιώθεις;

Καταρχάς χαίρομαι που είσαι ξανά εδώ! Τις προηγούμενες χρονιές που ήμουν στο Caramela είχες έρθει πολλές φορές και το ‘χες ζήσει αυτό το ωραίο κλίμα, το πάρτι που γίνεται σ’ αυτό μαγαζί. Μετά από ενάμιση χρόνο περιοδείας σε Αυστραλία, Ευρώπη αλλά και Αμερική, μετά τις εμφανίσεις στη Θεσσαλονίκη με τον Σταμάτη Γονίδη κι ένα πολύ γεμάτο καλοκαίρι… ήρθε η πρόταση για το Caramela, συνδυασμένη με άλλες προτάσεις για μαγαζιά, προτάσεις για θέατρο, musical και συζητήσεις για τηλεόραση. Αποφάσισα να επιλέξω το Caramela γιατί είναι ένας χώρος στον οποίο αισθάνομαι καλά, στο μαγαζί αυτό πέρασα σχεδόν τέσσερα υπέροχα χρόνια, κατά τα οποία ήρθα πολύ κοντά στα νέα παιδιά, στους φοιτητές. Βέβαια, το Caramela είναι ένα μαγαζί το οποίο απευθύνεται σε όλο τον κόσμο. Όταν ένας μεγαλύτερος – ας πούμε της ηλικίας μου – θέλει να πάρει ενέργεια θα έρθει στο Caramela, επειδή έχει αυτόν τον παλμό και τη ζωντάνια και θα περάσει πολύ καλά. Έτσι το σκεφτήκαμε με τους συνεργάτες μου και αποφασίσαμε να το κάνουμε. Είπα ότι θα αφοσιωθώ σ’ αυτό το project τους επόμενους επτά – οκτώ μήνες. Είναι μεγάλη η σεζόν στο Caramela, αλλά θα κάνω κάτι που ξέρω καλά!

Είσαι πατέρας κι έχεις και άλλες πολλές υποχρεώσεις. Είσαι έτοιμος για αυτή την τόσο μεγάλη σεζόν;

Είμαι πανέτοιμος κι αυτός ήταν και ο λόγος που κάποια πράγματα που συζητήσαμε τηλεοπτικά και για θέατρο εκ των πραγμάτων δεν μπορούσαν να γίνουν. Η ενέργεια που πρέπει να δίνω εδώ είναι πραγματικά πολύ μεγάλη. Αισθάνομαι γεμάτος όρεξη, πιο ήρεμος από ποτέ και περιμένω πως και πώς να το ξαναζήσω όλο αυτό. Ξέρω ότι στην αρχή μπορεί να’ ναι λίγο αμήχανο, αλλά μόνο μέχρι να ρολάρει… Εκτός κι αν γίνει αυτό το μαγικό που γινόταν πάντα που, απ’ τη πρεμιέρα ακόμα, ήταν λες και δουλεύαμε ήδη πέντε μήνες!

tsalikis-interview-2016b-04

Νιώθεις ότι έχεις αλλάξει στο διάστημα που μεσολάβησε; Όσοι έρθουν να σε δουν ζωντανά, θα δουν έναν διαφορετικό Γιώργο επί σκηνής;

Έχω αλλάξει εγώ ο ίδιος… Είμαι πιο ήρεμος και κατασταλαγμένος, έχω ζήσει και άσχημες και όμορφες καταστάσεις αυτόν τον ενάμιση χρόνο, σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Μέσα από τις δυσκολίες πάντοτε γίνομαι καλύτερος άνθρωπος, το ξέρεις καλά. Είχα δώσει τη μοναδική συνέντευξη σε σένα για μία άσχημη κατάσταση που είχαμε βιώσει στην οικογένεια πριν λίγο καιρό. Ακόμα κι αυτή η δυσκολία με έκανε πιο ώριμο, πιο συνετό, πιο τρελό. Τη στιγμή που μπορείς να πάρεις ενέργεια και να το ζήσεις, ζήσ’ το έντονα γιατί οι στιγμές περνάνε. Δεν πρέπει να χάνουμε καμία μέρα! Οπότε ο κόσμος θα δει πρώτα απ’ όλα ένα Γιώργο που δεν θα χάσει καμία μέρα. Κάθε μέρα θα δίνω το εκατό τοις εκατό όπως κάνω πάντα.

Δισκογραφικά τι διαφορετικό θα δούμε;

Το δεύτερο διαφορετικό που θα ακούσετε από εμένα είναι η διάθεση να προτείνουμε μερικά καινούρια τραγούδια. Το νέο μου single «12 τσιγάρα» έχει ένα ύφος που θυμίζει παλιό και ταυτόχρονα καινούργιο Τσαλίκη. Έχει την αύρα της μπαλάντας που γούσταρε ο κόσμος και γι’ αυτό μου έλεγε κατά καιρούς… «Βγάλε κανένα τραγούδι όπως το “Δεν υπάρχουν αντίο”, τα “Πλήκτρα”, το “Γιατί αστέρι μου”… που γουστάρουμε να ακούμε τη χροιά σου σε μπαλάντες». Δουλέψαμε πάρα πολύ για το νέο δίσκο. Ετοιμάσαμε γύρω στα 30 καινούργια τραγούδια, γυρίσαμε και πολλά video clips. Είμαστε πανέτοιμοι και υπάρχουν πολλά κομμάτια σε διάφορα στυλ, μπαλάντες, ζεϊμπέκικα και φυσικά τραγούδια που ο κόσμος θα τα ακούει στα clubs, θα γουστάρει και θα χορέψει.

tsalikis-caramela-generale-2016-17

Είσαι ένας καλλιτέχνης – πολεμιστής γιατί παρόλο που η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους, στη δουλειά σου προσπαθείς πάντα να δίνεις το εκατό τοις εκατό.

Το ότι έχω τριάντα τραγούδια έτοιμα και το ότι έχω γυρίσει κάποια video clips, ο κόσμος δεν μπορεί να το ξέρει. Οφείλω να πω πως εγώ επενδύω πολλά χρήματα στη δουλειά μου. Θέλω να παρουσιάζω πάντα δουλειές για τις οποίες έχω ψαχτεί πολύ καλά και έχω επενδύσει τα μέγιστα επάνω τους.

Δεν τσιγκουνεύεσαι γενικότερα ούτε το χρόνο, ούτε τα χρήματα. Προσπαθείς και ψάχνεσαι συνέχεια όσον αφορά τη δουλειά σου;

Θα σου απαντήσω ως εξής: δύο, τρεις από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία δυο χρόνια, τις είχα ηχογραφήσει κανονικά να τις πω εγώ. Επειδή όμως παράλληλα έβγαζα άλλα singles που τα άκουγα και μου άρεσαν, οι δημιουργοί τους τις έδωσαν σε άλλους καλλιτέχνες. Είχαν φυσικά τη σύμφωνη γνώμη μου, δεν μπορούσαν άλλωστε να περιμένουν εμένα να τις κυκλοφορήσω. Δεν θέλω να πω σε ποια τραγούδια αναφέρομαι, πρόκειται όμως για τεράστιες επιτυχίες των τελευταίων δύο ετών. Στο ένα μάλιστα ενώ είχαμε και την άδεια του κομματιού, το κυκλοφόρησε κάποιο άλλο παιδί και αποφασίσαμε με το Μάριο Χαπέρη να μην σταματήσουμε την κυκλοφορία του. Τις λεπτομέρειες αυτές δεν τις ξέρει ο κόσμος, σίγουρα όμως βλέπει και νιώθει πόσο γουστάρω τη δουλειά μου. Φέτος το καλοκαίρι ο κόσμος έμαθε το «12 τσιγάρα» στην περιοδεία μου γιατί εγώ τους το πρότεινα! Ο καλλιτέχνης πρέπει να το πιστέψει και λίγο το τραγούδι για να το βγάλει. Αυτό κι έκανα, έδινα ενέργεια στο καινούργιο, στο διαφορετικό που θέλω να μοιραστώ μαζί τους. Αυτό το αντιλαμβάνεται το κοινό, τα υπόλοιπα πρέπει να τα βρίσκουμε εγώ και οι συνεργάτες μου. Πάντως αυτή τη στιγμή θα μπορούσα να βγάλω τριπλό cd.

tsalikis-interview-2016b-02

Κατά καιρούς υπάρχουν συνάδελφοί σου που προσπαθούν να κάνουν κάτι ανάλογο με αυτό το ωραίο που παρουσιάζεις. Νιώθεις να σε ενοχλεί αυτό;

Νιώθω πολύ όμορφα όταν μου το λένε ή το βλέπω. Κάποιοι άνθρωποι έχουν πάρει κάποια στοιχεία, γουστάρουνε κάτι από αυτό που κάνω πάνω στο live. Προσωπικά θεωρώ ότι το live performance είναι ένα δυνατό χαρτί του καλλιτέχνη κι είναι κάτι που προσωπικά αγαπώ πολύ στη δουλειά μου. Το μόνο που με «χαλάει» είναι να βλέπω ανθρώπους να παίρνουν κάποια στοιχεία μου και έπειτα να βρωμίζουν και το στόμα τους. Όταν το μαθαίνω, «χαλιέμαι». Όταν βλέπω ότι έχουν πατήσει σε κάποια πράγματα που έχουμε κάνει, μου αρέσει πάρα πολύ. Για παράδειγμα βλέπω ότι τραγούδια όπως το «Δεν σου κάνω τον άγιο», «Το ραβασάκι» και το «Είμαι μια χαρά», που τα ακούγαμε μόνο σε πανηγύρια, έγιναν mainstream πια και έχει ανοίξει έτσι μια αγορά σ’ αυτό το παραδοσιακό τραγούδι που αγαπάει πάρα πολύ ο κόσμος. Οι συνάδελφοι που δούλευαν σ’ αυτούς τους χώρους έχουν ωφεληθεί και μου το αναγνωρίζουν. Τα μεγαλύτερα ονόματα του παραδοσιακού τραγουδιού έχουν επικοινωνήσει μαζί μου και μου έχουν πει πόσο όμορφα αισθάνονται, πολλές φορές και με πιο βαρύγδουπές εκφράσεις που ντρέπομαι να τις πω.

Άρα τελικά σ’ αυτό το χώρο λέτε καλά λόγια ο ένας καλλιτέχνης στον άλλο;

Εγώ επειδή δεν κάνω πολύ παρέα με καλλιτέχνες, δεν πάω και σε κοσμικά μέρη για να τους συναντώ και να κάνω ότι αγαπιέμαι, θα σου πω τι νιώθω ο ίδιος. Τους συναδέλφους μου τους αγαπώ και τους σέβομαι όλους, όχι επειδή είμαι άγιος άνθρωπος… Απλά την ψυχή μου θέλω να την έχω καθαρή. Κοιτάζω τι επιτυχία κάνει ο καθένας και θα τον θαυμάσω γι’ αυτήν την επιτυχία. Μπορώ να σου μιλήσω και με ονόματα, άνθρωποι που κάνουν πράγματα εξαιρετικά, τους γουστάρω και τους παραδέχομαι κι επίσης παραδέχομαι και την επιτυχία τους. Όποιος κάνει επιτυχία, -είτε είναι νέος, είτε διαχρονικός καλλιτέχνης- τον σέβομαι και δεν λέω «Έλα μωρέ τώρα…» γιατί για να τον επιλέγει ο κόσμος, κάτι έχει. Το ότι μπορεί να μην το βλέπω εγώ αυτό είναι πρόβλημα μου, αλλά το αναγνωρίζω.

tsalikis-interview-2016b-03

Ολοκληρώνοντας, κι επειδή μου ανέφερες στην αρχή της κουβέντας μας ότι δέχθηκες προτάσεις για τηλεόραση και για θέατρο… θα μπορούσαμε να σε δούμε -αν είχες το χρόνο- σε κάτι από αυτά; Σου έλειψε η τηλεόραση;

Δεν μου έχει λείψει και ούτε προτεραιότητα μου είναι. Ίσα ίσα που και οι τηλεοπτικές μου εμφανίσεις ήταν ελάχιστες, επειδή είμαι αυθόρμητος και έχω αποφασίσει συναισθηματικά να είμαι πολύ ανοιχτός. Ανοιχτός είναι αυτός που δεν θα απορρίψει μια πρόταση μονομιάς, είναι αυτός που θα κάτσει και θα συζητήσει τις προοπτικές της. Εγώ ήμουν ανοιχτός, τα συζήτησα, τα ζύγισα και είδα ότι δεν θα μπορούσα να ανταπεξέλθω. Δεν το απέκλεισα εξ αρχής. Αν ένιωθα εγώ καλά και αν συμβουλευόμουν και δυο – τρεις ανθρώπους που ξέρω ότι με αγαπούν και μου έλεγαν «Προχώρα», μπορεί να με ωθούσαν σ’ αυτό. Σχετικά με το μουσικό θέατρο τώρα, αν μου γινόταν πρόταση για musical με την υπογραφή του Νίκου Μουτσινά, παραδείγματος χάριν, θα το συζητούσα. Αν έγραφε ένα musical με τραγούδια που ξέρει ο κόσμος -κι όχι της παράστασης-, με ένα θέμα ωραίο και με συναισθήματα, με πλάκα, χιούμορ, ευαισθησία, θα το έκανα με χαρά παράλληλα με οτιδήποτε άλλο κάνω. Καθώς τα χρόνια στη δουλειά περνούν και πέρα από βιολογικά, μεγαλώνεις κι εμπειρικά, νιώθεις ότι το μόνο που πρέπει να αποδείξεις είναι ότι ο κόσμος που σε τιμάει, καλά έκανε και σε τίμησε. Ούτε να πουλήσεις μούρη, ούτε να δείξεις πράγματα περισσότερα… Φτάνει να είσαι καλός εκεί πάνω, τότε λειτουργείς και καλύτερα. Πραγματικά νιώθω πως είμαι σε πολύ καλή φάση, είμαι Caramela αλλά και ανοιχτός σε όλα!

Παρότι τα χρόνια περνούν, όπως λες, το κοινό σχολιάζει πως παραμένεις σε εξαιρετική κατάσταση. Όλοι λένε ότι «ο Τσαλίκης δεν μεγαλώνει ποτέ». Πες μας, πως το καταφέρνεις αυτό;

Δεν υπάρχει σ’ αυτό κανένα μυστικό, τίποτα! Είμαι ένας άνθρωπος που και θα φάω πολύ, και ανά περιόδους στις διακοπές μου μπορεί να πιω πολύ κιόλας, αν και δεν πίνω αλκοόλ. Είμαι ένας άνθρωπος ο οποίος μετά από κάποιες περιπέτειες ξεκίνησε και το τσιγάρο… Θα το κόψω όμως το συντομότερο, θα το πετάξω. Χάρη στα γονίδια μου έχω ψυχή μέσα μου, θέλω να ‘χω φως. Αυτό είναι που βλέπει ο κόσμος κι αυτό ίσως να με κάνει να μην μεγαλώνω και να μην συμβαδίζω με την ηλικία μου, όπως λένε. Σίγουρα βέβαια, κι η συναναστροφή μου με τα παιδιά μου και με τα νέα παιδιά που ακούνε τη μουσική μου είναι ελιξίριο νεότητας για μένα τον ίδιο!

tsalikis-interview-2016b-05

Συνέντευξη: Σοφία Μπεκιάρη
Φωτογράφιση: byRon
Απομαγνητοφώνηση: Κατερίνα Γκίνη – Αθανασία Βογιάρη

The post Συνέντευξη | Γιώργος Τσαλίκης: «Αν μου γινόταν πρόταση για musical με την υπογραφή του Νίκου Μουτσινά θα το συζητούσα!» appeared first on tralala.gr.



from tralala.gr http://ift.tt/2dc0wbE
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου